Voorstelling van Ӧhlins® verstelbare schokdempersop New Polestar 2 Electric Fastback

DRiV™, een bedrijf van Tenneco Inc. (NYSE: TEN) en toonaangevende wereldwijde leverancier van officiële aftermarket- en Ride Performance- onderdelen, kondigde aan dat de verstelbare schokdempers van het Öhlins-merk DFV (Dual Flow Valve) voorzien zullen zijn van een performance pakket voor de nieuwe, volledig elektrische Polestar 2 vijfdeurs fastback. De Polestar 2, die wordt voorgesteld tijdens de Geneva Motor Show, is het eerste volledige elektrisch model van de Volvo Car Group en Zhejiang Geely Holding. De productie zal naar verwachting begin 2020 van start gaan.

Een van de onderdelen die aan het Polestar 2 performance pakket zullen worden toegevoegd, zijn de Dual Flow Valve verstelbare veerpoten vooraan en schokdempers achteraan van Öhlins. Met deze innovatieve dempers kunnen eigenaars van voertuigen kwalitatief rijden doordat ze hun chassis kunnen dempen naar wens naar gelang de staat van de baan, rijstijl en andere variabelen.

“We zijn verheugd dat we onze hoogstaande Öhlins ophangingstechnologie kunnen voorstellen aan een nieuw publiek van verschillende soorten chauffeurs door de samenwerking van Polestar met Öhlins”, zegt Henrik Johansson, Managing Director van Öhlins Racing, een bedrijf van DRiV™. “De lancering van de Polestar 2 fastback is erg spannend. 100% elektrisch.  100% prestatie.  En wij zijn trots om er deel van uit te maken.”

Tenneco nam Öhlins Racing, een Zweeds technologiebedrijf dat hoogwaardige ophangingssystemen en componenten voor de automobiel- en motorsportindustrie ontwikkelt, over in januari 2019. Dankzij Öhlins Racing verruimt Tenneco haar portfolio met een gamma van hoogwaardige officiële onderdelen en aftermarket producten van Öhlins voor de automobiel- en motorsportindustrie.

Over DRiV

Over DRiVTM - het bedrijf van de toekomst voor Aftermarket en Ride Performance Na de verwachte opsplitsing van Tenneco in twee onafhankelijke bedrijven, een bedrijf voor Aftermarket en Ride Performance (DRiV™) en een nieuw bedrijf voor Powertrain Technology, zal DRiV een van de grootste wereldwijde multiline, multibrand aftermarketbedrijven zijn, en een van de grootste wereldwijde bedrijven voor officiële onderdelen voor ride performance en remmen.  DRiV’s voornaamste merken zullen onder andere Monroe®, Öhlins® Walker®, Clevite® Elastomers, MOOG®, Fel-Pro®, Wagner®, Ferodo®, Champion® en anderen zijn. DRiV zou in 2018 een pro-forma omzet hebben van $6,4 miljard. 54% procent van deze inkomsten zouden afkomstig zijn van de vervolgmarkt en 46% van klanten van originele uitrusting.

Safe Harbor

Deze uitgifte bevat toekomstgerichte uitspraken. Deze toekomstgerichte uitspraken bevatten, onder andere, uitspraken met betrekking tot onze plannen om te splitsen in twee afzonderlijke bedrijven. Toekomstgerichte uitspraken zijn onderhevig aan een aantal risico’s en onzekerheden die ertoe kunnen leiden dat de feitelijke resultaten aanzienlijk verschillen van de resultaten die worden beschreven in de toekomstgerichte uitspraken, onder meer de mogelijkheid dat Tenneco de spin-off van de Afermarket & Ride Perfomance bedrijven van het Powertrain Technology bedrijf niet kan afronden (of sommige of alle verwachte voordelen van zulke spin-off); de mogelijkheid dat de overname van Federal-Mogul of de splitsing een nadelige impact heeft op bestaande overeenkomsten met Tenneco, inclusief deze gerelateerd aan de overgang, productie- en leverdiensten en belastingzaken; de mogelijkheid om belangrijke medewerkers te behouden en aan te werven en de relaties met klanten, leveranciers of andere zakenpartners te onderhouden, het risico dat de overname van Federal-Mogul of de splitsing, inclusief synergieën, niet volledig gerealiseerd kan worden of dat dit meer tijd in beslag neemt dan oorspronkelijk gedacht; het risico dat de overname van Federal-Mogul of de splitsing de bedrijfsstrategie van Tenneco niet helpt; het risico dat Tenneco problemen zal hebben bij het integreren van alle werknemers of activiteiten; de mogelijkheid dat de aandacht van het management van Tenneco wordt afgeleid als gevolg van de splitsing; en de risicofactoren en waarschuwende mededelingen die zijn opgenomen in de periodieke en huidige rapporten van Tenneco (Formulieren 10-K, 10-Q en 8-K) die nu en dan worden ingevuld met de SEC. Rekening houdend met deze risico’s en onzekerheden, mogen investeerders geen overdreven vertrouwen hechten aan toekomstgerichte uitspraken als voorspelling van feitelijke resultaten. Tenzij anders aangegeven, worden de toekomstgerichte uitspraken in deze uitgifte gedaan op datum van deze mededeling en, behalve indien vereist bij wet, heeft Tenneco geen enkele verplichting, en ziet het af van alle verplichtingen, om herzieningen of bijgewerkte versies van toekomstgerichte uitspraken uit te geven. Aanvullende informatie betreffende deze risicofactoren en onzekerheden worden nu en dan in detail weergegeven in de SEC-documenten van het bedrijf, inclusief maar niet beperkt tot haar jaarrapport op Formulier 10-K voor het jaar eindigend op maandag 31 december 2018.