Voorstelling van Ӧhlins® verstelbare schokdempersop New Polestar 2 Electric Fastback

DRiV™, een bedrijf van Tenneco Inc. (NYSE: TEN) en toonaangevende wereldwijde leverancier van officiële aftermarket- en Ride Performance- onderdelen, kondigde aan dat de verstelbare schokdempers van het Öhlins-merk DFV (Dual Flow Valve) voorzien zullen zijn van een performance pakket voor de nieuwe, volledig elektrische Polestar 2 vijfdeurs fastback. De Polestar 2, die wordt voorgesteld tijdens de Geneva Motor Show, is het eerste volledige elektrisch model van de Volvo Car Group en Zhejiang Geely Holding. De productie zal naar verwachting begin 2020 van start gaan.

Een van de onderdelen die aan het Polestar 2 performance pakket zullen worden toegevoegd, zijn de Dual Flow Valve verstelbare veerpoten vooraan en schokdempers achteraan van Öhlins. Met deze innovatieve dempers kunnen eigenaars van voertuigen kwalitatief rijden doordat ze hun chassis kunnen dempen naar wens naar gelang de staat van de baan, rijstijl en andere variabelen.

“We zijn verheugd dat we onze hoogstaande Öhlins ophangingstechnologie kunnen voorstellen aan een nieuw publiek van verschillende soorten chauffeurs door de samenwerking van Polestar met Öhlins”, zegt Henrik Johansson, Managing Director van Öhlins Racing, een bedrijf van DRiV™. “De lancering van de Polestar 2 fastback is erg spannend. 100% elektrisch. ​ 100% prestatie. ​ En wij zijn trots om er deel van uit te maken.”

Tenneco nam Öhlins Racing, een Zweeds technologiebedrijf dat hoogwaardige ophangingssystemen en componenten voor de automobiel- en motorsportindustrie ontwikkelt, over in januari 2019. Dankzij Öhlins Racing verruimt Tenneco haar portfolio met een gamma van hoogwaardige officiële onderdelen en aftermarket producten van Öhlins voor de automobiel- en motorsportindustrie.

Persberichten in je mailbox

Over DRiV

Over Tenneco

Tenneco is wereldwijd een van de marktleiders op het vlak van design, productie en het op de markt brengen van automobielproducten voor OEM- en aftermarketklanten. Via de businessgroepen DRiV, Performance Solutions, Clean Air en Powertrain stuurt Tenneco de vooruitgang in wereldwijde mobiliteit door technologische oplossingen aan te bieden voor lichte voertuigen, commerciële bestel- en vrachtwagens, lokale mobiliteit, industrie, motorsport en aftermarket.

Bezoek www.tenneco.com voor meer informatie.